12/11/08

ELS PAPES DEL CULLEROT

Aquest diumenge van venir els meus pares a dinar a casa, i com que volia quedar bé, vaig decidir fer els pastissets de tardor que ens va ensenyar la Mireia Carbó a l'últim curs que vam assitir. Van agradar molt a tothom!!!! Per fer-los una mica més de festa, vaig fer unes estrelles i cors per decorar, i la veritat és que van quedar moníssims. Això si, al fer-los de primer van atipar una miqueta, el pròxim cop els faré més petits.
De segón uns picantons a la cervesa, super fàcils de fer, i d'acompanyament patates al caliu, i de postres, la crema de mandarina de la Mireia Carbó.

Espero que us agradi el menú tant com a casa!!!



  • PASTISSETS DE TARDOR



INGREDIENTS

  • Pasta brisa: 250 gr de farina, 125 gr de mantega,60 ml d'aigua, 5 gr sal
  • Pel Farcit: 3 cebes, 2 botifarres, 1 culleradeta de sucre, 200 gr xampinyons, 1 gra d'all, julivert, 125 gr de mascarpone, 1 cullerada de bovril
  • Decoració: llavors de rosella i kikos.
  1. Per a la pasta brisa barregeu la mantega a temperatura ambient amb la farina, la sal i l'aigua. Deixeu-la reposar a la nevera durant 30 minuts.
  2. Saltegeu la ceba amb un raig d'oli a foc baix. Quan estigui confitada afegir el sucre i la botifarra fora de la tripa. Coeu-ho tot plegat.
  3. Saltejar els xampinyons amb l'all i julivert picats.
  4. Barrejar el mascarpone amb el bovril.
  5. Estirar la pasta brisa i formar quadrats. Posar al centre de cada porció el farcit de botifarra i xampinyons,, al capdamunt el mascarpone i plegar la pasta brisa com si fos un sobre. Pintar amb ou i espolvorar amb kikos triturats.
  6. Formar estrelles i cors (o qualsevola altra forma) amb un tallapastes. Pintar amb ou i posar llavors de rosella i disposar al bell mig del pastisset.
  7. Enfornar a 180º durant 20 minuts.
  8. Servir amb reducció de vinagre balsàmic i un boquet d'amanida.


PICANTONS A LA CERVESA AMB PATATES AL CALIU






INGREDIENTS

  • 2 picantons tallats per la meitat
  • 1 ceba
  • 1 pastanaga
  • 1 porro
  • 1 escalunya
  • 1 ramet compost
  • 375 cc de cervesa d'abadia
  • 250 cc brou fluix
  • 1 cullerada de mostassa a l'antiga
  • 1-2 cullerades d'allioli
  • 4 patates
  • alls tendres i allioli
  1. Condimentar els picantons i sellar-los en una cassola amb oli. Retirar.
  2. A la mateixa cassola, sofregir totes les verdures fins que agafin color. Reincorporar els picantons i la cervesa amb el ramet.
  3. Tapar i enfornar a 180º uns 35 minuts.
  4. Desengreixar el suc, afegir-hi el brou, donar un bull i colar.
  5. Retornar a la cassola, afegir la mostassa, incorporar els picantons i mantenir a foc lent uns minuts. Emulsionar la salsa amb 1-2 cullerades d'allioli
  6. Per fer les patates, tallar-les a rondanxes. Mesclar l'allioli amb els alls tendres laminats i napar cada tall de patata amb el preparat.
  7. Retornar a la seva forma original i embolicar amb paper d'alumini. Enfornar a 180-200º durant 40-50 minuts.
  8. Per servir, disposar els picantons amb la salsa i les patates al caliu al voltant.
FONT: Recepta de l'Escola de Cuina Goliard.


CREMA DE MANDARINA




INGREDIENTS

  • 500 cc de suc de mandarina i la pell d'una mandarina
  • 125 gr sucre
  • 2 ous
  • 1 cullerada de fècula
  1. En un cassó escalfar el suc de les mandarines amb la pell i el sucre.
  2. En un recipient barrejar els ous amb la fècula fins que no hi hagi grumolls.
  3. Quan el suc arrenqui el bull, retirar la pell i abocar la barreja sobre els ous. Sense parar de remenar, retornar al foc i quan torni a bullir, ja es pot retirar del foc.
  4. Posar la crema en copes i deixar refredar.
  5. Servir-la freda de la nevera.

FONT: Recepta de la Mireia Carbó del llibre "La cuina salvavides".

Bon profit!!!

36 comentaris:

Cuinagenerosa ha dit...

eva, els pares devien estar contents amb aquest dinar tan xulo.
ja saps que amb el pastisset a casa no van quedar gaire contents, però els picantons me'ls apunto perquè a tots ens agraden molt i els preparo de moltes maneres, però aquesta no l'he provat. ja et diré com ha anat.
petunets.

Su ha dit...

A ver como quedan de contentos, que no me entere yo que se queda un plato sin rebañar, a ver si voy a tener que ir ayudarte...a comer claro!!! ja ja

Maria ha dit...

Nena.. festa completa amb familia i un bon menú.
M'apunto els picantons per festes..
Petons

ARA ha dit...

Nenaaaaaaaaaaa, no m'extranya que quedessiu tips, jo vaig posar els picantons de plat únic.

Golafres.

Ester ha dit...

Quin menú de tardor més encertat. I que bé que hagis penjat la recepta dels pastissets, tinc ganes de fer-la. La de la crema de mandarina ja l'he feta algun cop i jo que sóc fan de les mandarines, la trobo boníssima.
Moltes felicitats
Ester

Anna S. ha dit...

Que cofois devíen estar els teus pares! I tot té una pinta impresionant! A veure quan ens convides...;) Per cert, tu que ets de Terrassa, coneixes l'Espai de Cuina SU23?? Jo de tant en tant i vaig a fer monogràfics. He penjat un post sobre els que faràn properament de Nadal.

CRIS ha dit...

Quina mararvella de menú,els teus pares marxarien ben contents. La crema de mandarina me l'apunto.
Ptnts

Gemma ha dit...

Els teus pares deuen estar contents que els tractis tan bé ;)
Els pastissets omplen molt, oi? Jo els faré la setmana que ve, però seran plat únic, amb un pica pica al davant (faré el teu dry martini de gelatina, em va agradar molt).
La crema de mandarina de la Mireia surt boníssima, perfecte per unes postres lleugeres després d'un àpat copiós...
Un bon dinar!

Mercè ha dit...

Eva, aquest menu es de restaurant de 5 estrelles!! M'encanta la presentacio dels plats... Bravo!!!

Francesc ha dit...

Caram, amb soparots així no m'estranya gens que els pares estiguen d'allò més pagats! Un sopar magnífic. Enhorabona

xaro ha dit...

No m’estranya que els teus pares estiguin tant contents de la seva filla, amb aquests àpats que els hi fas.
Ja tenia ganes de veure la recepta d’aquests pastissets de tardor tant controvertits!!
Una pregunta, la barreja de mascarpone i Bovril es posa per sobre de la pasta brisa??
Ptnts

Anna ha dit...

Els pares, molt guapos! El menu, de luxe! Jo també he provat els pastissets i són molt bons. Els picantons tenen una pinta boníssima, i trobo molt encertat acabar amb un postre de mandarina, lleugeret.
Felicitats, vas quedar més que bé!!

El cullerot Festuc ha dit...

Manel, els picantons estaven molt bons, ja m'explicaras si t'animes a fer-los!!

Su, y lo bien que nos lo pasaríamos las 2 trasteando en la cocina??? ;)

Maria, apunta apunta, que estan molt bons i son fàcils de fer...

Ara, a casa som de menjar...;)

Ester, els pastissets van agradar moltíssim!!

Anna, n'he sentit a parlar xo no hi he anat mai. Jo vaig a l'escola de cuina gormand de terrassa. Ara em passo per veure els cursos.

Cris, la crema de mandarina és facilíssima...lo més laboriós és expremer les mandarines...jeje!!

Gemma, a casa ho van comentar que de plat únic amb un aperitiu al davant perfecte. El dry martini fes-lo en motlles tipus glaçoneres´de silicona (no rígides) pq sinó no en demotllaran...ja em diràs! ;)

Mercè, moltes gràcies...almenys ho intentem...jejeje!!

Francesc, van venir a dinar...i si, vaig triunfar! ;)

Xaro, primer poses al mig de la pasta brisa el farcit de botifarra, dp els bolets i a sobre una cullerada de mascarpone barrejat amb bovril, i dp ho tanques com un sobre.

Anna, els més guapos del món!!! jejeje!!! A veure si al pròxim curs vens, eh???

Petunets,
Eva.

Anònim ha dit...

El dinar excel.lent, i el aperitiu que va fer no l´ha posat i era fantàstic, l´Eva i el Riqui son encantadors i cada vegada que ens conviden ens deixan bocabadats!!!!.
Felicitats parella.
Un peto.

Glòria ha dit...

El millor elogi, el dels teus pares. Ens han donat la pista d'un aperitiu que no ens has explicat. Posats a fer, podries completar el menú, ja,ja.

Fins aviat

dolorss ha dit...

Felicitar , primer que tot als teus pares, per tenir una filla tan bona cuinera, fan cara d'estar orgullosos. ( tu ets molt jove, no? )
El dinar fantàstic, el primer que ben presentat, a més de delicios, del segon et voli preguntar quina és aquesta cervesa d'abadia?
Les postres lleugeres com era el que tocava.
Felicitas , i no paris de fer coses tan bones!!!

enric ha dit...

Senyora mare i senyor pare de l’Eva: En aquesta ocasió no vull felicitar la seva filla -ella sap de sobres que li diria que tant la tria dels plats, com les explicacions que ens en fa, així com les fotografies que “en donen fe”, són magnífiques i tenen, sobretot, una flaire d’il·lusió encomanadissa- sinó que els vull felicitar a vostès de tot cor per tenir una filla com l’Eva, amb la seguretat que no es pensaran que estic exagerant ni una gota, oi?

(Per cert: saben que a la colla li diem l’”Eva petunets”?) :))

Núria ha dit...

Eva, que guapos els teus pares!! Segur que van estar molt i molt orgullosos de la nena...I el menjar deliciós...m'ha agradat tot...!!

Núria

Anònim ha dit...

Al senyor Enric i a tots els amics del blog de la meva filla: moltes gràcies per les felicitacions i per l'estimació que demostreu a l´Eva mitjançant els vostres comentaris. Estic super cofoia de les meves filles i molt entusiasmada i divertida amb tots vosaltres i els vostres comentaris.
Una abraçada.

Maribel

josep ha dit...

Eva,
Un menú dew "luju" que dirien alguns. Ja veig que els papes del cullerot van quedar ben satisfets i cofois de tenir una chef (de les bones eh!!)per filla.
Una abraçada

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Quin menú més bo. Es nota que ho has fet amb molt de carinyo. M'han agradat molt totes tres receptes, però els pastissets de tardor, t'han quedat rebons. Encara que els altres plats són de 10.
Salut!!!!!

Anònim ha dit...

Ostres Eva, quin super menu. I quina pinta que te tot!
Per cert,tinc uns dubtes amb els pastissets de tardor, quan afegeixes el mascarpone? i què és la bovril, no hop havia sentit mai?
Eva, la teva família deu estar encantada quan venen a menjar a casa teva!!!

Gemma C.de Vic

El cullerot Festuc ha dit...

Papes, amb tantes "floretes" com voleu que no us invitem??? jeje!!

Glòria, l'aperitiu a veure si elposo pq és super fàcil...cero complicació!

Dolors, jo tinc 28 anys...xo l'afició a la cuina la tinc des de ben petita!!! Me'n alegro que t'agradi el menú!!

Enric, tu sempre tan carinyós!!! Gràcies...i aviat el teu cumple, eh?? ;)

Núria, a que son guapos???? ;) El menú va garadar molt...xo vam acabar ben tips!!!

Mama, al final hauras de montar tu tb un bloc...amb lo aficionada que estas...jejeje!!!

Josep, moltes gràcies!!! A la pròxima tinc pendent la tatin d ecarxofes de la Glòria!!!

Olles i somriures, els pastissets fan molt de festa!!! A veure si t'animes!!!

Gemma, m'havia oblidat del pas, ja ho he modificat! primer poses al mig de la pasta brisa el farcit de botifarra, dp els bolets i a sobre una cullerada de mascarpone barrejat amb bovril, i dp ho tanques com un sobre. El bovril és un concentrat de carn de rostit el trobaràs a qualsevol super amb el viandox, i altres salses.

Petunets,
Eva.

la vella carmanyola ha dit...

Eva, ets ben una copia dels teus pares!! Sense llegir amb la foto ja he vist qui eren.

El menu, no hi ha paraules! i els picantons m'han fet dentetes!! els poso a la llista de pendents.

Recordsss

pepa cooks ha dit...

Hola Eva tus padres quedarian encantados con el menu que les preparaste, digno de una anfitriona perfecta ya uqe a los padres es a los que hay que tratar con todo el amor del mundo, besos pepa.

El cullerot Festuc ha dit...

Anna, quina gràcia!!! I pq no has vist la meva germana...tothom diu que som una còpia i que fins i tot parlem igual! jeje!!


Pepa, tienes toda la razón...a los padres se los tiene que mimar mucho!!!

Petunets,
Eva.

Anònim ha dit...

Quin.na passada de dinar -i pel que sembla també els teus pares- com d'havien disfrutar¡ tu de segur fent-ho i també menjant-ho i ells igual, bé tant sols menjant-ho. Salutacions¡¡ Josepb.

la divina ha dit...

Uau! Quin menú, Eva! Fa tot moooolt de goig!

Margot ha dit...

Eva, els teus pares amb un pa i tomaquet es quedan igual de contents.
Saben que cuinas deliciosament.
Que bó el postre de mandarina
Petons maca.
Margot

El cullerot Festuc ha dit...

Divina, moltes gràcies...els convidats s'ho mereixien. ;)

Margot, amb això tens tota la raó!! jejeje!

Petunets,
Eva.

El cullerot Festuc ha dit...

Josep, i tant!!! Si no ens agradés cuinar no hi passaríem tantes estones, oi???
Petunets,
Eva.

Marona ha dit...

Hola! Em sembla que és el primer cop que comento al teu bloc, i ja vinc amb preguntes... aix... què impertinent! ;)
Bé, una pregunteta d'inexperta en cremes. Si faig la crema amb 3 rovells en comptes de 2 ous, quedarà bé? Tinc tres rovells a la nevera i no m'agradaria haver d'arribar a extrems irreversibles :D (l'aigüera em sembla un final ben trist, pobrets)
Moltes gràcies per les receptes, molt inspiradores :)
Petons des de Salzburg!

El cullerot Festuc ha dit...

Marona benvinguda!!! d'impertinent res, jo encantada! No crec que passi res si li poses 3 rovells, també depèn molt del tamany. Jo de tu li posaria menys maicena, ja que al posar un rovell més, t'espessirà mes ràpid.
Petunets,
Eva.

Sara ha dit...

Quin menú més espectacular!

Marona ha dit...

Quina vergonya tinc de mi mateixa! Saps que se'm van oblidar els rovells i al final SI han anat aigüera avall... en fi, la recepta me l'apunto de totes maneres. Gràcies!

El cullerot Festuc ha dit...

Sara, gràcies!!!

Marona, ja passa...a la pròxima que no se't oblidin els rovells a la nevera!! jejeje!!

Petunets,
Eva.