11/3/19

MATTONELLA



Dijous passat va ser el meu aniversari, 39 anyets o com dic jo TrentaTots! :) 

L'any vinent diuen que toca festa grossa... però mentrestant aquí ho celebrem tot, així que vaig preparar aquestes dues coques de poma i ricotta per portar a la feina i per bufar a la tarda a casa amb la family i amics. 

La recepta la vaig treure del instagram de Aliter Dulcia. La Isabel penja receptes pels stories i quan vaig veure aquesta recepta italiana no vaig dubtar a apuntar-la, ja que els pastissos de poma m'encanten.

Segons ella explica, aquest pastís es traduiria com a "rajola", ja que sempre es fa amb un motlle quadrat i es talla en pocions, recordant aquesta pedra.


La sorpresa d'aquest aniversari és que ho vaig celebrar amb l'Emi i tota la troupe que havien vingut a passar uns dies desde Basilea. 

Bufar les espelmes així de ben acompanyada segur que és el preludi d'un gran any! :))


INGREDIENTS


  • 4 pomes
  • 600 gr Ricotta
  • 200 gr sucre 
  • 3 ous
  • ratlladura de llimona
  • 160 gr llet sencera
  • 180 gr maicena
  • 1 culleradeta de llevat en pols
  1. Precalentar el forn a 180ºC.
  2. Batre molt bé la ricotta amb el sucre.
  3. Afegir els 3 ous d'un en un fins que quedi ben integrat. Després la ratlladura de llimona, la llet i finalment la maicena amb el llevat.
  4. Forrar la base d'un motlle quadrat (si és possible desmotllable) amb paper de forn.
  5. Pelar i tallar les pomes a làmines. Disposar-les a la base  a la base del motlle i abocar la massa de ricotta a sobre les pomes. 
  6. Coure durant 40 minuts aproximadament a 180ºC.
  7. Deixar refredar i espolvorejar amb sucre llustre.

Bon profit!