6/4/13

PASTÍS DE FORMATGE I XOCOLATA BLANCA I FRUITS VERMELLS


Aquest és el pastís que vaig fer per celebrar el meu aniverari. Un pastís de formatge amb xocolata blanca i fruits vermells que vaig veure al blog de la Laura. Ella és una artista fent pastissos tipus mousse i quan vaig veure aquest vaig saber que el faria ben aviat.

 


És un pastís molt senzill de fer i amb l'avantatge de que el pots tenir fet amb antelació, fet que s'agraeix quan tens convidats a casa i t'has de planificar el menú :)

A més té una presentació molt resultona i sense cap complicació, així que era ideal per poder bufar les espelmes després d'un dinar fantàstic amb la familia. I com sempre no em falten ajudants a l'hora de bufar les espelmes... El Jan li encanta i les hem d'encendre varis cops pq disfruta molt. Aquest cop la petita de la casa estava fent la migdiada i no em va poder ajudar...jejeje!!!

Us deixo la recepta tal i com la vaig fer jo, ja que vaig fer algunes variacions en la preparació.

I recordeu que ara també em podeu seguir a través de la pàgina del facebook de El Cullerot Festuc, us espero!  



INGREDIENTS
  • Per la base: 250 gr de galetes digestive + 100 gr mantega
  • 350 gr de formatge philadelphia
  • 250 gr de xocolata de cobertura blanca
  • 300 cc de llet sencera
  • 50 gr sucre
  • 200 cc nata
  • 6 fulls de gelatina
  • Per la decoració: maduixes, gerds, mores + festucs + gelatina de poma
  1. Forrar la base d'un motlle desmotllable amb paper parafinat.
  2. Triturar les galetes i barrejar-les amb la mantega fosa. Cobrir la base del motlle amb aquesta pasta i deixar refredar a la nevera.
  3. Hidratar la gelatina.
  4. Posar en un bol la xocolata blanca trossejada.
  5. Reservar un got de llet. Posar en un cassó la resta de llet, el formatge i el sucre. Un cop bulli, abocar sobre el bol de xocolata i esperar un parell de minuts. Remenar amb unes barilles fins que estigui totA desfeta i no hi hagi grumolls. 
  6. Calentar el got de llEt que teníem reservat i posar-hi les fulles de gelatina. Remenar bé pq estiguin ben dissoltes i abocar a la preparació anterior.
  7. Montar la nata.
  8. Un cop la crema hagi perdut temperatura, incorporar la nata amb moviments envolvents.
  9. Abocar la mousse en el motlle i deixar refredar a la nevera un mínim de 4 hores (millor fer-lo d'un dia per l'altre).
  10. Per decorar el pastís, disposar-hi per sobre els fruits vermells i els festucs tallats grossament. Pintar els fruits vemells amb gelatina de poma per donar-li brillantor.
Bon profit!!

15 comentaris:

Cuinetes ha dit...

Quina falera que tenen els petits per bufar les espelmes oi? jejeje... Ben aviat les bufaran ells mateixos! Com passa el temps...
I quin pastís més xulo et vas fer!!! Ja el vaig veure al bloc de la Laura i em va encantar!! A veure si m'animo a preparar-lo un dia! Et va quedar genial!!!
Petons!!

Bet ha dit...

Et va quedar fantàstic!! Aquests pastissos no gaire complicats i "resultons" són la pera!!
Esteu guapiiiiissims a la foto! :)

MaryLou ha dit...

Boníssim i molt maco!!!
Moltes felicitats!
Petonets

Laura ha dit...

Quina bona pinta aquest pastis!

Felicitats!!! segur que el vau disfrutar amb tota la familia!

Petonets!

Neus Garcia ha dit...

MOLTES FELICITATS!! Quina fila més bona que fa!! A mi també m'agraden molt les mousse, així que hauré de fer-la ben aviat!! T'ha quedat genial!!

mamilu ha dit...

Un pastìs a tenir molt aprop la recepte, vistós y bò, per quedar de tot luxe, m'agrada !!!
petons.

Catieu ha dit...

Moltes felicitats!!! Quina millor manera que celebrar-ho amb aquest fantàstic pastís. Quina delicia!!!
Petonets bonica

Judith ha dit...

Té una pinta increíble!! Segur que està boníssim. MOlts petonets guapa (PD: la Carlota es queixarà per no sortir a la foto!!!)

Gemma ha dit...

Oh, mmmm.... ha de ser un pastís finíssim i deliciós!
Però també estaria bé que pel teu aniversari te'l fes algú altre, eh? je je je... A mi em passa el mateix ;)

Miquel ha dit...

un pastel digno de la onomástica,bien bueno y lleno de colorido.Divino
peto

Marina Xocolata Desfeta ha dit...

A la foto és veu perfecte. Té una pinta increïble. Només em queda tastar-lo, així que l'hauré de fer ben aviat! :)

Petonets!

Marina Xocolata Desfeta ha dit...

A la foto és veu perfecte. Té una pinta increïble. Només em queda tastar-lo, així que l'hauré de fer ben aviat! :)

Petonets!

fresaypimienta ha dit...

Te ha quedado divino!!!! además el dulzor del chocolate blanco viene super bien contrastado con la acidez de los frutos rojos, que rico y que bello! besotes

Carmeta Rusquilleta ha dit...

Boníssim i preciós! Petonets!

Ramon i Dolors ha dit...

el vaig provar de fer la setmana passada i va tenir taaaaaaant èxit que aquesta setmana l'he repetit per l'aniversari de la meva nena, boníssim, gràaaaaaaacies x la recepta !!!