17/5/09

PASTÍS SEMI-FRED DE MASCARPONE I MADUIXES


Ahir va ser l'aniversari de la meva mare i avui ho hem celebrat. Ens ha fet un dinar extraordinari, i jo de postres he portat aquest pastís perquè bufés les espelmes.




És un pastís molt adient ara que comença a fer bon temps, ja que es serveix com un semi-fred. Aconsello tenir-lo a la nevera, i 1-2 hores abans de menjar, posar-lo al congelador, així ens quedarà amb una textura ideal.

A casa ha agradat molt, la combinació mascarpone i maduixa és un clàssic, i amb la base de pasta ensucrada Breton, queda un pastís realment bo.

L'hem de fer el dia abans, i també és ideal per congelar, així que és un pastís perfecte per fer un dia que tenim convidats, ja que podem fer les postres amb antelació.





INGREDIENTS MADUIXES AMB ALMÍVAR
  • 100 cc d'aigua
  • 150 gr de sucre
  • unes gotes de suc de llimona
  • 300 gr de maduixes tallades per la meitat
  • 3 fulls de gelatina
  1. Posar a bullir l'aigua, suc de llimona i el sucre. Afegir les maduixes, i quan torni a bullir, coure 1 minut. Retirar i colar el xarop de les maduixes i reservar les maduixes.
  2. Calentar una mica de xarop de les maduixes, afegir la gelatina hidratada i abocar la resta de xarop. Reservar.

INGREDIENTS PASTA ENSUCRADA BRETON

  • 2 rovells
  • 100 gr de sucre
  • vainilla líquida
  • un pessic de sal
  • 100 gr de mantega pomada
  • 150 gr de farina
  • ratlladura de llimona
  1. Blanquejar en un bol els rovells, sucre, sal i vainilla.
  2. Afegir la mantega pomada i la ratlladura de llimona i amalgamar-la.
  3. Afegir la farina i barrejar suament fins que estigui tot integrat.
  4. Deixar refredar a la nevera 10 minuts.
  5. Estendre la massa (posar un paper film a sobre perquè no s'enganxi la massa al corró).
  6. Enfornar uns 15-20 minuts a 180º o fins que estigui daurada.
  7. En calent, troquelar un cercle a la mida del motlle i deixar refredar.

INGREDIENTS MOUSSE DE MASCARPONE

  • 150 cc de llet
  • ratlladura de llimona
  • 3 rovells
  • 100 gr de sucre
  • 4 fulles de gelatina
  • 1 terrina de formatge mascarpone
  • 250 cc de nata semi muntada
  1. Donar un bull a la llet amb la ratlladura de llimona.
  2. Batre els rovells amb el sucre i abocar la llet bullint. Retornar al cassó al foc i coure a l'anglesa (fins que veiem que la crema inicia l'ebullició).
  3. Abocar en un bol i incorporar la gelatina previament hidratada.
  4. Amb el batedor elèctric, esponjar la rema fins a refredar-la (a uns 30º aprox).
  5. Integrar el mascarpone i tot seguir la nata muntada amb moviments envolvents.

MUNTATGE

  1. Posar la base de pasta ensucrada Breton a un motlle desmotllable i abocar la meitat de la mousse de mascarpone.
  2. Cobrir amb les maduixes confitades i acabar amb la resta de la crema. Allisar i passar-ho a la nevera fins que es prengui una mica.
  3. Abocar una fina capa de xarop de maduixes a sobre del pastís i reservar en fred.
  4. Decorar amb unes maduixes naturals.

Bon profit!!!

FONT: Escola de Cuina Gormand.

43 comentaris:

Delicias ha dit...

Hem estat les primeres? no ens ho podem creure, quin pastís més bo, a nosaltres ens agraden molt mes els que estan a la nevera, com els mousses, o aquest mateix, et donem un 10. voldríem coneixer el secret perquè t'hagi sortit tan bé. Una abraçada, i moltes felicitats per la mare.

Glòria ha dit...

Felicitats a la "mama del cullerot festuc". Que contenta deu haver estat de bufar les espelmes amb aquest pastís. És espectacular. I això de posar-lo al congelador una hora o dos abans de menjar-lo no ho he fet mai. Si el congeles, quantes hores necessita per estar a punt de menjar?.

La mama del cullerot festuc ha dit...

Eva moltes gràcies, t'ha surtit un pastis perfecte !!!!! tan de menjar com de presentació, ara que estem en el temps dels fruits vermells hem d'aprofitar perque a més de bons son molt vistossos.
Si es que tinc una nenaaaaaaaa, que "vale un imperio"
Gràcies per les felicitacions.

Petonssssssssssss.

Mami.

Núria ha dit...

Uhmmm...un pastís de primera!! Nosaltres avui em fet un del estil, però més sencill i ha sigut un éxito total...jeje. Felicitats per la teva mare!!

Núria

El cullerot Festuc ha dit...

Delicias, no hi ha secret, has de seguir les instruccions i et quedarà també de 10...o 11!!! jejeje!!

Glòria, jo amb aquest tipus de pastís sempre ho faig...queda molt millor. Si el congeles jo el trec el mateix dia que ens l'hem de menjar pel matí i el deixo a la nevera.

Mamà, tu si que vals un imperi!!! Feliç aniversari mami!!!

Núria, ara hem d'aprofitar que les maduixes estan en el millor moment, tant de gust com de preu!!!

Petunets,
Eva.

Mercè ha dit...

Eva, felicitats a la teva mare!!
I noia, li has fet un pastís a l'alçada de la celebració!! Espectacular i boníssim!! :)
Aquests pastissos són els que vénen més de gust ara que ja comença a fer caloreta.
Petons!

pepa cooks ha dit...

Ummmmm, vaya tartita mas rica tiene una pinta sensacional, ah y muchas felicidades para tu madre y que cumpla muchos, muchos mas, que como mama no hay otra, besitos pepa.

Maria ha dit...

Aquest sí que és un diferent pastís d'aniversari. El millor compliment és dir-te que t'ha quedat com de pastisseria. I felicitats per la mare, que ha d'estar rodona amb aquesta filla..
Petons

Francesc ha dit...

Besades per a la mare i per a la cuinera. Quin pastís més bo!!! En fa moltes ganes de preparar-lo. Tinc tantes receptes al calaix que em caldria un any sencer de cuina per a poder-les fer totes. Enhorabona. ;D

Ivana ha dit...

El mascarpone i les maduixes!! uff! que bo, segur que la teve mare va disfrutar amb aquest pastisset
petons

Su ha dit...

Que cosa mas rica!! Este tipo de tartas em encantan por lo que tu dices, se pueden congelar y te evitas estar hasta el ultimo momento pendiente!!
Enhorabuena figura!!

dolorss ha dit...

Felicitats a la mare del cullerot festuc!!!
Suposo Eva que amb lo de cuinera et deus d’assemblar a ella, no?
Sabies que no hi ha nota per posar-te, t’ha quedat perfecte.
Felicitats un altre cop!!

ARA ha dit...

Felicitats a la teva mare que deu ser un sol com tu. El pastis es preciòs, pero de quan es per que jo no tinc la recepta.

MAR ha dit...

Deu ser super lleuger en paladar, jo molts cops no faig postres perque són super feixucs i al final acaven deixant-me mal estomac i el dinar o sopar ha estat excepcional i és per culpa de les postres, però aquest pastís semi fred té molt bona pinta, lleuger, textura de mousse, maduixes no xocolata .... si si m'agrada

petonets

Marta ha dit...

Quina cosa mes bona Eva! t'ha quedat impresionant nena. La teva mare segur que ha quedat encantada.
Besos

SandeeA ha dit...

pues felicidades a la "mamá del cullerot Festuc" jajajjaj Vaya buena pinta que tiene esta tarta, a mí me encanta la combinación fresas mascarpone!

Ester ha dit...

Quin goig de pastís, mascarpone i maduixes, una combinació excel·lent i una presentació exquisida
Felicitats
Ester

María José ha dit...

Lo que más me ha gustado es la idea de congelar la tarta, de tenerla preparada con antelación porque anda, que cuantas veces nos quedamos sin terminar el segundo plato para terminar de preparar el postre....
Felicidades a la madre y también a la hija.
Un abrazo,
María José.

ANNAFS ha dit...

Mmmm que bo, Eva.
La combinació de maduixes i mascarpone és deliciosa.
Felitats a la teva mare.
ptns.

somaral ha dit...

Muchas felicidades... a las dos, a la cumpleañera y a la pastelera.
Chica te ha quedado precioso, seguro que fue todo un éxito.
besos guapa

Margarida ha dit...

Felicitats a "la mama del cullerot Festuc". Un pastís excel·lent per a una celebració excel·lent!!!
No ho sabia que es poguessin congelar aquest tipus de pastissos.Una vegada em van dir que el congelador no li anava gaire bé a la gelatina, però vistos els resultats... em crec més el que dius tu!
Felcitats!

deakiapekin ha dit...

nena te ha quedado de cine, de presentacion un 10, de y de gusto se que un 11 besos guapa

Marta Padenous ha dit...

Felicitats a la teva marona...nosaltres vem celebrar l'aniversari de l'àvia....i la idea inicial era fer un pastís amb maduixes, però vaig tenir un petit problema..al final pastís de poma i natilles!
Però aquest de mascarpone i maduixa...m'encanta, i prenc nota de la recepta!!!
Ptnts

La mama del cullerot festuc ha dit...

MOLTES GRÀCIESSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!
per les felicitacions a tots els amics del blog de la meva filla, y també gràcies per la vostra simpatia i estimació que demostreu amb els vostres comentaris.

PETONS PER A TOTHOM !!!!.

La mamá del cullerot festuc.

la vella carmanyola ha dit...

Evaaaaaa!!

No hi ha paraules, bueno si! en va sobrar una mica per nosaltres?? jejeje

Felicitats a la mama del cullerot festuc!!

Tons

vacapaca ha dit...

Felicitats a les dues!! Molt bo aquest pastis ... les maduixes estan en un moment maravellos!!! Un peto, Montse.

Miel ha dit...

Felicitatsa la mare i a tu per aquest pastís tan maco i tan bo!!! la mousse de mascarpone convinada amb les maduixes deu estar bonísima!!!

Petonassos

Miel

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Molts d´anys i bons per a la mamà del Cullerot Festuc!!!!! una forma deliciosa de cel.lebrar un aniversari tan especial perquè aquest pastís ha d´estar talment deliciós!!! un petonet

La cuina vermella ha dit...

Estimada mare festuca, per molts anys!!! que ho segueixis disfrutant així de bé, amb les teves nenes (tan per les filles com per les netes, sou una família de dones, oi?).
Eva, penso que aquest semifred és una delícia de sabors, de presentació ni parlar-ne és perfecte.
Enhorabona a les dues, mare i filla. Petons.

Cristina ha dit...

Felicitats per tu i la teva mare!!! Poso aquest pastís a la llista de pendents!!!

Gemma ha dit...

Caram, segur que la teva mare ha flipat amb aquest pastís i ha bufat les espelmes ben orgullosa de la seva filla :)
Ha de ser boníssim, fresquet deu entrar divinament. I com tu dius, la combinació de les maduixes amb el mascarpone és un clàssic deliciiós que posat en forma de pastís segur que queda sensacional!

Laura. ha dit...

Me encantan este tipo de tartas, son tan socorridas... Me gusta, me la apunto! besos!!

Mai ha dit...

-felicitats a la mare Eva, el pastís preciós i els macarrons que no se perquè punyetes no surten el comentaris alguns díes doncs que em van encantar i les histories..... doncs que em quedo embadalida!
molts petons per totes dues

La Llibreta Viatgera ha dit...

Primer de tot Felicitats a la Maribel! I felicitats a la cuinera per aquest pastís tan xulo, refrescant i boníssim!

Eva, a casa el Mascarpone els encanta així que el probaré ben aviat, que s' acaba el temps de les maduixes!

Un petó! Beth

Cuinagenerosa ha dit...

felicitats a la mare del cullerot festuc, i a la filla per aquest pastís, té un aspecte deliciós i la presentació com sempre perfecta.
petonets

Cristina ha dit...

Avui he fet aquest pastís per uns 40 anys que tinc el dissabte i per veure si em quedava bé n'he fet un d'individual, el resultat espectacular, a casa es volien menjar el de la nevera!!!!!!

El cullerot Festuc ha dit...

Mercè, els semi-freds sempre són un èxit!!

Pepa, no lo podías decir mejor: madre solo hay una!! :)

Maria, moltes gràcies per la floreta! la que es posarà rodona seré jo...jejeje!!

Francesc, a mi em passa el mateix!

Ivana, tothom em va dir que el puc fer més sovint! jejeje!

Su, es que va genial...así te puedes dedicar a otros platos...sinó al final acabamos agotados de tanta cocina!

Dolors, i tant! La meva mare és un excel.lent cuinera!! Ens va fer un dinar de traca i mocador! :)

Ara, és del 2005!

Mar, pel que expliques aquest serà dels teus preferits si el fas...

Marta, la mare estava super cofoia amb els seu pastís...

SandeeA, es super recomendable!

Ester, moltes gràcies!!

Maria José, esta tarta cngela perfectamente, y como se tiene que hacer con antelación...pues genial para hacer cuando tenemos invitados!

AnnaFS, moltes gràcies!

Somaral, tothom va repetir!

Margarida, doncs ja ho veus, congela perfectament!!! :)

Angeles, mil gracias!!

Marta, quina ràbia el que et va passar amb les maduixes...pero el de poma fa una pinta...

Mama, apa, no et queixaras que ets la protagonista i quantes felicitacions!!! ;)

Anna, crec que no...jejeje!!

Vacapaca, i tant! Bones i bé de preu...

Miel, benvinguda!! La combinació és boníssima...

Maria José, laniversari de la mare s'ha de celebrar pot todo lo alto!! :)

La Cuina Vermella, ho has clavat, tot som dones...ja et deus imaginar o cofoi que està al pare!!

Cristina, anima't i m'expliques!

Gemma,i tant que va bufar cofoia!! Els semi-freds sempre son un èxit, oi?

Laura, ya me contaras si la pruebas!

Mai, no surten els comentaris?? Ara m'ho miro...

Beth, quina memoria nena!!! Sisisi, prova'l que segur que t'agrada!!

Manel, moltes gràcies!!

Cristina, això se'n diu rapidesa!! M'en alegro molt que us hagi agradat...segur que dissabte triunfes!!!

Petunets,
Eva.

Anònim ha dit...

Hola Eva,
Soc la Gemma, la dona del Toni Broto. Quan vam anar a Valencia amb el Riqui li vaig comentar que havia començat un curs de cuina a la Llar i que m'agradava molt. Em va comentar que tu eres una gran cuinera i em va donar la direccio del teu blog, i he flipat!!!!!
Et volia felicitar no nomes per les receptes que tenen super bona pinta i amb els teu permis segur que em copiare mes d'una (encara que aixo ja es un nivell mes avançat...) sino perque els escrits, les fotos, tot esta fet amb molt bon gust.
Gemma

enric ha dit...

Senyora mare de l'Eva: Per molts i molts anys pugui guadir de l'estimació d'una filla com la que té.

A ella, avui, no li faré cap comentari, perquè si n'hi faig algun segur que, com "la Senyu" de Sabadell, em diu que sóc un exagerat... I oi que no en sóc gens?

la amiga dela germana (elena) ha dit...

m'encanta el teu pastís!!! el faré de seguida a veure que tal em surt.felicitats pel teu primer any, com et dic sempre; m'encanta el teu blog!!ets super artista!!

El cullerot Festuc ha dit...

Gemma, ja t'ho vaig dir pero moltes gràcies per la teva visita i per fer receptes del blog! Espero que no sigui el primer cop...jejeje!!

Enric, avui no et diré res, ja que la mare es mereix tots els signes d'admiració del món...jeje!!

Elena, ja m'han dit que vas fer uns muffins de cireres brutals...que la Berta no donava a l'abast! jeje! A veure is em passes la recepta! :)

Petunets,
Eva.

Roser ha dit...

Genial!!!!Acabe de fer el pastis i crec que va a quedar espectacular, l aroma de les freses i la crema amb el mascarpone muh!!!!!
Tinc un dubte ¿com faig per a que no quedem bambolletes a la gelatina de damunt?
gràcies per tot el que ens dones

Anònim ha dit...

Fa dies que volia escriret pero em passen els dies, hi ara ho faig, es per dirte que vaig fer el pastis i esta bonisim, espero fer-lo altres vegades, em va quedar igual tu, desitjo poder felicitarte moltes vegades per altres receptes.
Moltes felicitats i endevant