13/3/19

PASTÍS DE MASCARPONE I MADUIXES


Diumenge passat vam convidar a la familia a dinar a casa per celebrar els meus TrentaTots. Aprofitant el bon temps que va fer vam fer una calçotada i barbacoa. 
Pels que us animeu a fer la salsa de calçots teniu la recepta aquí. Us animo a fer-la vosaltres, hi ha una diferencia abismal amb la comprada :)



Complir anys tan ben acompanyada sempre és motiu de felicitat, així que no em puc queixar de poder passar aquest dia amb la gent que més m'estimo!





De postres volia una recepta que fos lleugera i fresca i com que tenia mascarpone em vaig "inventar" aquest pastís de mascarpone i maduixes que va ser un èxit. Estava mooolt bo i la presentació queda maquíssima!!! 
Jo només vaig posar 2 sobres de quallada i li va faltar una mica de textura així que ja us deixo als ingredients un sobre més.
Vaig provar de posar cacauets fregits amb mel a la base de galetes del pastís i em va encantar! Ho repetiré segur! 
Si no us voleu complicar podeu comprar feta la mermelada de maduixes, ja que jo la vaig fer casolana.



INGREDIENTS PER LA MASSA
  • 1 paquet de galetes maria
  • 50 gr de cacauets fregits amb mel
  • 100 gr de mantega
  1. Encendre el forn a 180º
  2. Triturar les galetes amb els cacauets i afegir la mantega fosa. Barrejar fins tenir una massa compacte.
  3. Forrar la base d'un motlle desmotllable de 18 cm amb paper de forn. Cobrir la base de galetes i coure durant 8 minuts. Reservar
INGREDIENTS PER LA CREMA DE MASCARPONE

  • 500 gr mascarpone
  • 500 gr nata per montar
  • 160 gr sucre
  • 3 sobres de cuajada
  1. Abocar tots els ingredients en el vas de la thermomix i programar: 10' - T.90ºC - vel.5
  2. Abocar en el motlle i reservar a la nevera un mínim de 4 hores.



INGREDIENTS PER LA MERMELADA DE MADUIXES

  • 300 gr maduixes
  • 75 gr sucre morè
  • suc de llimona
  • un rajolí d'aigua
  • 2 fulles de gelatina
  1. Posar en el vas de la thermomix les maduixes tallades a trossos, el sucre i el suc de llimona i l'aigua. Programar: 10' - vel.1 - T.varoma
  2. Hidratar les fulles de gelatina i afegir-les a la mermelada calenta. 
  3. Abocar a sobre el pastís i reservar en fred mínim 1 hora.
DECORACIÓ

  • maduixes
  • fulles de menta
  1. Tallar les maduixes en làmines i decorar tota la superfície del pastís. Decorar amb fulles de menta.
  2. Servir fred.

Bon profit!